الثلاثاء، 17 سبتمبر 2024

03:23 ص

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

«سيرتك جميلة».. آخر ما تركه شريف شاكر للجمهور قبل وفاته

شريف شاكر

شريف شاكر

ندى يوسف

A A

رحل عن عالمنا الفنان شريف شاكر منذ الساعات الماضية، بعد رحلة من الصراع مع مرض السرطان، وقل وفاته وجد من الغناء ملاذًا للتخفيف من آلامه وأوجاعه بعد أن اشتد عليه المرض في آخر فترة من حياته.

وكان كليب «سيرتك جميلة» هو آخر ما تركه «شاكر» لجمهوره ومحبيه، حيث طرح الفيديو قبل عام من وفاته عبر قناته الخاصة بموقع الفيديوهات يوتيوب.

ونالت الأغنية إعجاب الجمهور كثيرًا، وأشادوا بأدائه في الغناء، وتخطت عدد مشاهدات الأغنية الربع مليون مشاهدة عبر يوتيوب.

آخر أغاني شريف شاكر

أغنية «سيرتك الجميلة» للفنان شريف شاكر، من كلمات الشاعر محمد فتحي، ألحان عماد تاج، ميكس وماستر يحيى يوسف، جيتار مصطفى أصلان.

وتقول كلمات الأغنية: «مالكش دعوة مين بيعمل إيه في حياته.. ركز في نفسك بس تعرف إيه السعادة.. كل واحد فيه عيوبه وفيه مِيزاته..والدنيا مفيهاش حد واخد كل حاجة.. واللّي ناقصك عند غيرك.. عندك أنت حاجات بيحلم ياما بيها.. واللّي شايفه كتير بيضحك.. عنده برضه هموم بضحكته بيداريها.. واللّي حقق حلم عُمره ما تحسدوش.. أصله ماوصلش لنجاحه في يوم وليلة.. شوفت نتيجة تعبه بس ماعيشتهوش.. أكبر مكاسب ليك تكون سيرتك جميلة.. حِسبِتها مش دايمًا تبان قُدام عينيك.. ربك له حكمة فى كل حاجة بَعدها عنك.. كل اللّي مكتوبلك هاييجي في وقته.. ليك حبك لغيرك مش هياخد رزق منك».

وفاة شريف شاكر

من جانبه، أعلن المطرب علي الألفي، عن رحيل المطرب الشاب شريف شاكر بعد صراع مع مرض السرطان.

وعبر الخاص على موقع تبادل الفيديوهات والصور «إنستجرام»، نشر «الألفي» صورة له مع المطرب الراحل شريف شاكر، معلقًا عليها: «إنا لله وإنا إليه راجعون.. شريف دلوقت تعافى.. راح لرب العالمين الرحمن الرحيم.. راح عشان ينول جزاء صبره واحتماله للمرض الشرس وجزاء مساعدته للناس ودعمهم بكلامه وحكايته.. شريف مابقاش مريض ولا محارب سرطان تاني.. مع السلامة يا صاحبي يا جميل».


 

search