السبت، 06 يوليو 2024

02:15 م

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

ERGdevelopments

طلب منها ذهب وعلاقة غير شرعية، تحقيقات ربة منزل هددها شيخ جامع بصور خاصة

تهديد سيدة

تهديد سيدة

شيماء عمار

لم يراع شيبته أو يحترم مكانته كونه رجل دين وإمام مسجد واستحل لنفسه محارم الغير والتجسس على حياتهم الخاصة، فقد قام بسرقه صورها الخاصة من على هاتفها الذي كان بصحبة ابنها خلال جلسة تحفيظ القرآن مستغلا حداثه سنه، وطلب منها مبالغ مالية وإقامة علاقة غير شرعية متناسيا كلام الله الذي يدرسه ويعلمه علم اليقين.

تحقيقات المجني عليها

وقالت المجني عليها خلال التحقيقات التي حصل عليها الجمهور، إنها فوجئت بأكونت على “فيس بوك” باسم فهد الفهد يرسل لها  رسائل تهديد وأنه حصل على صور خاصة بها، مضيفة: “أنا تليفوني دايما ملازمني و مش بكلم حد غير جوزى عشان هو مسافر السعودية فيطلب منى صور عشان يشوفني بيها ومحدش مسك تليفوني غير ابني مالك الصغير”.


وأوضحت، أن طفلها أخذ هاتفها أثناء ذهابه إلى الكتاب عند الشيخ السيد  وهو كان قاله أنه يروح يتوضىء ويسيب التليفون معه  فمكنتش عمله ليه باسورد.

وتابعت، أن المتهم أرسل لها الصور هيفضحها لو مدفعتلوش الفلوس اللي هو عاوزها عرفت وقتها أن الشيخ دا هوا اللي كان مسك التليفون من ابنى، بيقولى أنه معاه صور  هيبعتها لأبويا وجوزي واخواتي فبدأت اتكلم معاه عشان أعرف هو مين وعايز ايه وفى الأول طلب أنه عايز ينام معايا عشان ميبعدش الصور دى فانا وافقت على الكلام دا في الشات عشان أحاول أوصل واعرف مين.

علاقة غير شرعية 

وواصلت :وقالى أنه عايز يقابلني في شقته وكان بيقولى هتفق واخدك من على الكوبرى وفضلت اجرجره في الكلام وهوا كان بيطلب منى انهيعاشرني معاشرة الأزواج، والا سيرسل الصور اللي معاه و فضل يقولى أنه هكر الاكونت بتاعى وكان بيقولى اتصرف في فلوس من ابويا أو جوزى او قولي لحماكي و بدأ يشتمني بالفاظ خارجة وبعدها طلب منى الذهب بتاعى ومبلغ خمسين ألف وطلب منى اربع غوايش ذهب وخاتم ودبلة وتليفونين.
وأمرت النيابة العامة بإحالة متهم في قضية ابتزاز ربة منزل بصور خاصة إلى محكمة الجنايات في الاتهامات الموجهة إليه في شبين الكوم.

ووجهت النيابة العامة إلى المتهم في القضية رقم 716 لسنة 2024، أن «السيد.ن» ويعمل إمام وخطيب ومحفظ لتعليم القرآن الكريم، تحصل على صور خاصة بالمجنى عليها، وعقب ذلك هددها مستخدمًا تلك الصور راغباً في إقامة علاقة آثمة معها.

تابع موقع الجمهور عبر تطبيق (نبض) اضغط هــــــــنا

تابع موقع الجمهور عبر تطبيق (جوجل نيوز) اضغط هــــــــنا
الجمهور، موقع إخباري شامل يهتم بتقديم خدمة صحفية متميزة للقارئ، وهدفنا أن نصل لقرائنا الأعزاء بالخبر الأدق والأسرع والحصري بما يليق بقواعد وقيم الأسرة المصرية، لذلك نقدم لكم مجموعة كبيرة من الأخبار المتنوعة داخل الأقسام التالية، الأخبار، الاقتصاد، حوادث وقضايا، تقارير وحوارات، فن، أخبار الرياضة، شئون دولية، منوعات، علوم وتكنولوجيا، خدمات مثل سعر الدولار، سعر الذهب، سعر الفضة، سعر اليورو، سعر العملات الأجنبية، سعر العملات المحلية.