الخميس، 19 سبتمبر 2024

06:08 ص

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

طليق دنيا بطمة، يهاجمها بعد تأييد حبسها: «9 سنين مستحملك أنت وعيلتك»

دنيا بطمة

دنيا بطمة

لينا غالي

A A

هاجم المنتج محمد الترك، طليقته الفنانة دنيا بطمة، بعد اتهامها له بأنه السبب في المؤامرة التي استهدفتها في قضية «حمزة مون بيبى» المتهمة بها، والتي حكمت فيها المحكمة ضدها بالسجن لمدة عام، حيث نشر مقطع فيديو على «تيك توك» انتقدها فيه بضراوة.

وقال محمد الترك، عبر موقع الفيديوهات القصيرة «تيك توك»، قائلا: «إذا أكرمت اللئيم تمرد، ابكي ومثلي على الشعب المغربي ولكن تجيبي اسمي لا، أنا سكتلك بما فيه الكفاية سنتين وتقولي عني إني كنت عميل وجاسوس اللي كان بيعمل كدا عيلتك وأولهم أختك».

محمد الترك يواصل هجومه على دنيا بطمة 

وأضاف: «9 سنين مستحملك أنت وعيلتك وكل الحاجات اللي بتخطر على بال الكفار استحملتهم، بتقولي عني ببيع أخبارك، عندك إيه أخبار عشان أبيعهم؟ انتوا اللي مفاضيح، أنت اللي بتفضحي نفسك، كنت واقف معاكي بخيرك وشرك.. كم مرة وقعتي كم مرة عملتي مشاكل ومسكتيش والناس كرهتك وكرهتني معاكي».

وواصل طليق دنيا بطمة:  «في بيتكم كنتوا بتعيشوا على لمبة واحدة عشان التوفير، ولما حد كان بيمرض مكنتوش بتجيبوا له دوا، أنا اللي كنت بجيب، وعملت عملية جدتك لعيونها، خالك أنا اللي عامل عمليته، بناتي حارماني منهم سنة ونص اللي هما مش في بالك أصلا وخالتك اللي بتربيهم، وأنت بحفلاتك، وبتشوفيهم بالشهر مرة، بتمثلي ليه إنك مظلومة ومقهورة؟ مثلي بدموعك على الناس».

محمد الترك يهاجم دنيا بطمة، بضراوة

تابع:" طول عمرك كدا من يوم ما عرفتك وأنا في مشاكل، وهاخد بناتي منك بالإنتربول، اللي بيصدقوا دموعك المزيفة عيلتك اللي مستوى ذكائهم 3% كنت بتكسف أقول اسمك من أفعالك، عرفتك على أمراء وشعراء وناس ليهم قيمة.. بناتي هاخدهم أربيهم مع أم متعلمة مش جاهلة تلبس النضارة وتقعد على إنستجرام بالساعات".

search