الجمعة، 20 سبتمبر 2024

04:07 ص

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

نجل ناهد فريد شوقي يوجه لها رسالة: أتمنى وجودك هنا.. ملكة جمالي

ناهد فريد شوقي ومحمد السباعي

ناهد فريد شوقي ومحمد السباعي

رحاب عنتر

A A

نشر محمد السباعي صورة لوالدته المنتجة الراحلة ناهد فريد شوقي، معبرًا عن افتقاده لها وتمنى أن تكون موجودة في حياته هذه الفترة.

شارك محمد السباعي متابعيه صورة قديمة للمنتجة ناهد فريد شوقي، عبر حسابه الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرا”.

وجه محمد السباعي رسالة لوالدته عبر إنستجرام: “كم أتمنى أن تكوني هنا ملكة جمالي”.

وفي السياق، لم يكن محمد السباعي نجل المنتجة ناهد فريد شوقي، يتوقع رحيل والدته عن عالمنا في هذا التوقيت. فقبل 6 أشهر من الآن كتب السباعى رسالة وداع عبر خلالها عن حبه وتقديره لها أمام متابعيه عبر موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.
فى شهر يونيو الماضى، عبر محمد السباعي عن امتنانه لوالدته المنتجة ناهد فريد شوقي، واحترامه لها من خلال فيديو ضم مجموعة صور لهما، على موسيقى أغنية «أمي جنة» للفنان حسين الجسمي، كما وجه لها رسالة حب وشكر، وأنه يشعر بالأمان والفخر كونها والدته.
كما وجه محمد السباعي رسالة شكر لوالدته ناهد فريد شوقي، كونها من علمته الرجولة والمسئولية والإحترام والذوق والحب، وبأنها السند الحقيقي في حياته بعد وفاة والده.
شاهدت المنتجة ناهد فريد شوقي هذا الفيديو باعتبارها واحدة من متابعيه، ما جعلها تتأثر برسالة ابنها، ولم تستطع التعبير عن مشاعرها، وأن رسالته جعلتها تشعر بقيمتها، وإحساسها بأهميتها في حياته، كما نادته خلال التعليق بـ «سيد أمك».

وقال محمد السباعي في رسالته: «أحلي حاجة حصلت و ممكن تحصل في الدنيا، سبب كل حاجة حلوة فيا و في حياتي، أجمل و أرق و أحن و أطيب و أجدع أم في الدنيا».

وتابع السباعي: «بحبك و بحترمك و بقدرك كأنسانة قبل حبي ليكي علشان أمي، شكرًا للي علمتني الرجولة و المسؤولية مع إني طلعت عينها، شكرًا للي ربتني علي الإحترام و الذوق، شكرًا علشان إحساس الأمان اللي بحسه بمجرد ما أسمع صوتك، شكرًا لأنك خلتيني أمشي دايمًا رافع راسي و فخور بيكي و بكلام الناس عنك، شكرًا علشان حاربتي دايمًا علشان فنك و عمرك ما قبلتي أي ضغط أو ظروف لتغيير شخصيتك او قراراتك، شكرًا لحكمتك و رزانتك اللي العالم كله نفسه يبقي زيك فيها، شكرًا لمساعدتك دايمًا ليا رغم استهتاري كتير و أنا صغير، شكرًا لأني مهما كنت بعمل إيه و بنتخانق أو تزعقي لي، بس عمرك ما حسستيني إنك مش بتحبيني مهما عملت، و دايمًا عارف غلاوتي عندك اللي مفيش زيها في الدنيا، شكرًا علي الدلع اللي محدش في الدنيا ادلع زيه، وشكرًا علي حضنك اللي بيحسسني إني في الجنة، شكرًا الي من علمتني الحب».

وأضاف محمد السباعي: «انتي أحلي رزق ربنا ممكن يرزق بيه حد، أنا بحس إن ربنا بيحبني علشان اختارني أبقي إبنك، بحبك أكتر من نفسي و من الدنيا و ما فيها، الحمد لله علي نعمة الهانم بنت الهانم، الحمد لله علي أجمل أم في الدنيا».

لترد عليه المنتجة ناهد فريد شوقي: «يا سيد أمك من يوم ما اتولدت معقول كل الاحاسيس الجميلة قوووي دي عليا انا، دلوقتي بس بعد اللي انت كتبته ليا حسيت اني كنت مهمة في حياتي، احساس و كلام جميل قوي حسسني بقيمتي في الدنيا اللي عشتها، مش عارفه أعبر عن سعادتي بكلامك لأن أي تعليق هيبقي أقل كتير من هذا التقدير منك ليا ربنا يحفظك و يسعد قلبك يا سيد امك».

search