السبت، 05 أكتوبر 2024

10:04 ص

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

أزمة شقيق أبو الليف تكشف عن خللا في نقابة الموسيقيين

مصطفى كامل نقيب الموسيقيين

مصطفى كامل نقيب الموسيقيين

ياسمين شهاب

A A

كشف نقيب المهن الموسيقية الفنان مصطفى كامل، عن تفاصيل وخبايا داخل المجلس الحالي، إذ أكد أن هناك العديد من الأشخاص داخل المجلس لا يعملون ولكن «موجودين مجرد اسم فقط» بحد وصفه.

وقال «كامل» في تصريح لـ«الجمهور» إن هناك خلل في مجلس إدارة النقابة، والجميع لا يعمل بشكل جيد، مضيفا: «أنا عشان نقيب المفروض أعمل كل حاجة يعني، أتابع الأوراق، وأشوف مين مات، وأشوف المعاشات وأزور العيان، والكل قاعد مش شغال وأنا المفروض اللي اشتغل؟». 

وأضاف نقيب المهن الموسيقية: «المفروض الأدوار تتوزع على مجلس الإدارة وأنا وجهت اللوم على مجلس الإدارة وده هيكون في حساب على كل الناس، أنا من 48 ساعة مش موجود في الدنيا بسبب تعبي، وكل ده بسبب ضغط النقابة كل شوية بكون تعبان يعني بكون كويس أسبوع وأسبوع لا بسببهم».

واستكمل: «حتى وأنا تعبان بتكلم معهم أهو عشان نحاول نحل، وهيكون في أكتر من تغيير في المجلس وهخطر الجمعية العمومية بكل الكلام ده».

أغاني جديدة لمصطفى كامل

وفي سياق متصل، طرح الفنان مصطفى كامل، مؤخرًا أغنية على موقع الفيديوهات الشهير «يوتيوب» والتي تحمل اسم «ابن المحظوظة»، هي من كلمات وألحان وتوزيع موسيقي باسم منير وميكس وماستر أحمد جوده.

وكانت كلمات الأغنية كالتالي: «وأنا اللى فاكرك خلاص ماعدش لك عوزا بتدق زى الرصاص على بت زى القمر واطعم من الموزة، اه يا محظوظ يا ابن المحظوظة، يـا قلبى ورجعت صغير السن يا قلبى عـمال تشتاق وتحن يا قلبى ورجعت صغير السن يا قلبى عـمال تشتاق وتحن».

كما طرح الفنان مصطفى كامل، أيضًا أغنية «زرعة خايبة»، عبر صفحته الرسمية بموقع «يوتيوب»، وتعد الأغنية من كلمات وألحان مصطفى كامل، ومن توزيع وميكس ماستر كلوبيكس.

وجاءت كلمات الأغنية كالتالي: «يا اللي دايما تغـلطوا فـي غيبتي، أوعـوا بس تغـركم طيبتي، كـل عالة تعالى وأتمنظر، بكرة جاي على حجري بطريقتي، يا اللي ياما فـي ظهري بـتلكوا، وبـترغـوا وتهـروا وتعـكوا، واللي يسمع اسمي يـتهـز، واللي سيـرتي الحلوة بـتـشـكـه، خلوا سيرتي سايبة ناركم والعة قايدة، خلوا القـساوة والعداوة بينا زايدة».

search