الإثنين، 09 سبتمبر 2024

04:10 ص

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

حورية فرغلي للجمهور : خرجت من المستشفى بفضل دعواتكم

ندى يوسف

A A

أكدت الفنانة حورية فرغلي، أنها خرجت من المستشفى بالأمس، بعد استقرار حالتها الصحية، إثر خضوعها لعملية جراحية لاستئصال الرحم، عقب معاناتها فترة طويلة مع السرطان.

وقالت «فرغلي» في تصريحات لـ «الجمهور»؛ إنها بخير وتتواجد حاليًا بمنزلها، حتى تتعافى تمامًا، كما حرصت على طمأنة جمهورها.

ووجهت الشكر إلى جمهورها، قائلة: «جمهوري الحبيب وكل حد بيحب حورية، أنا مش عارفة أشكركم إزاي على دعواتكم، أنا النهاردة إذا كنت قادرة أقف على رجلي فده بسبب دعواتكم».

وأضافت: «ربنا ميحرمنيش منكم أبدًا، ودايمًا أكون عند حسن ظنكم، وإن شاء الله أوعدكم أول ما أخف وأقف على رجلي، هحضرلكم مفاجآت كتيرة أوي.. بحبكم وبموت فيكم ربنا يخليكم ليا وميحرمنيش منكم أبدًا».

كما كشفت الفنانة حورية فرغلي، عن تفاصيل حالتها الصحية، وحقيقة خضوعها لعملية اسئصال الرحم من قبل، معربة عن حزنها الشديد لمرور العمر دون أن تقابل نصفها الأخر وتتزوج منه.

وقالت «فرغلي» لـ «الجمهور»: «الخطفة صعبة، بابا جراح ولما روحت المستشفى، قال إن عندي أورام ليفية زي جدتي، وهايفتحه بالمنظار من غير جراحة».

وأردفت: «لكن أنا لما عملت أشعة اكتشفوا إن عندي كذا ورم، وحولوني على العمليات على طول، ولما فتحوا لقوا كانسر في الرحم، وقالوا لازم يستئصلوا الرحم خالص، ويشيلوا كل حاجة، أنا اتخضيت لما سمعت الكلام ده، والعملية بعد ما كانوا قايلين ساعة، فضلت لمدة خمس ساعات».