الإثنين، 09 سبتمبر 2024

12:37 ص

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

تامر حسني يحيي حفلًا غنائيًا في إسطنبول برأس السنة

تامر حسني

تامر حسني

ندى يوسف

A A

يستعد الفنان تامر حسني، لإحياء حفل غنائي بالعاصمة التركية إسطنبول، يوم 30 ديسمبر الجاري، ضمن حفلات رأس السنة الجديدة.

ومن المتوقع أن يشهد هذا الحفل إقبالًا جماهيريًا، وسيقدم «حسني» خلال الحفل باقة مميزة من ألمع أغانيه، منها: «هرمون السعادة»، «يا أنا يا مافيش»، «ناسيني ليه»، «180 درجة»، «خليك فولازي»، «حوا»، وغيرهم من الأغاني.

وسبق وأن أعلن تامر عن التبرع بجزء من أرباح حفله في تركيا لصالح أهالي غزة، تضامنًا مع الشعب الفلسطيني جراء ما يشهده على يد قوات الاحتلال الإسرائيلي، وجاء ذلك من خلال حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي «إنستجرام».

حقيقة اعتزال تامر حسني

على صعيد آخر، أثار المنشور الأخير للنجم تامر حسني العديد من التساؤلات لدي متابعيه وجمهوره، هل يفكر تامر حسني في اعتزال الوسط الفني؟، خاصة وأنه نشر عدد من الفيديوهات التي تدعو للتقرب من الله، والابتعاد عن المعاصي والذنوب، والمحاولات المستمرة في جهاد النفس.

وكتب تامر عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»: « أنت مش منافق أنت مجاهد.. بوست طويل بس اللي هيقرأه للآخر هيكون محتاجه جدًا والله العظيم.. بخصوص الصلاه هحكي حاجه حصلت معايا حبيت اشارككم بيها للي يهمه الأمر.. فيه أكيد فيكم مش بيصلي أو بيقطع في الصلاة اللي بيقطع في الصلاة عايز أقول.. أفضل قاوم شيطانك لحد ما تنتصر ده حصل معايا شخصيًا أواظب وأقطع 100 مرة لحد ما استقريت».

وأضاف: «خد وقت ثوابك هيكون أكبر لأنك بتجاهد نفسك وشيطانك عشان خاطر ربنا.. فيه نوع تاني اللي بيقول هبدأ من بكرا وميقدرش ويقول معلش بكرا وًميقدرش تالت وميقدرش عاشر أحب أقوله حتى لو عزمت النيه 1000 مرة ومش بتنفذ.. ربنا بيفضل مستنيك بمنتهى الحب لأنه شايف مجهود نيتك في الأسرار على الرغبة حتى لو مش قادر تنفذ هيجازيك خير برضو على رغبتك حتى لو منفذتش لسه وهيبقى مستنيك تاخد القرار وفاتحلك إيده بكل حب عشان تنطلق وتدخل في رحمته وفي معيته».