الخميس، 01 أغسطس 2024

12:34 م

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

ERGdevelopments

تامر حسني يتبرع بجزء من أرباح حفله في اسطنبول لصالح غزة

تامر حسني

تامر حسني

رحاب عنتر

A A

أعلن الفنان تامر حسني، عن موعد حفله القادم والمقرر إقامته في اسطنبول، عبر حسابه على موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام.
ونشر الفنان تامر حسني البوستر الدعائي لحفله في اسطنبول الذي يقام الشهر القادم يوم ٣٠ ديسمبر.
كما أشار تامر حسني أنه سيتم تخصيص جزء من أرباح هذا الحفل إلى جمعية الهلال الأحمر المصري لصالح أهل فلسطين.

من جهة أخرى، أثار المنشور الأخير للنجم تامر حسني العديد من التساؤلات لدي متابعيه وجمهوره، هل يفكر تامر حسني في اعتزال الوسط الفني؟ خاصة وأنه نشر عدد من الفيديوهات التي تدعو للتقرب من الله، والابتعاد عن المعاصي والذنوب، والمحاولات المستمرة في جهاد النفس.

وكتب تامر حسني، منشور تحدث خلاله عن جهاد النفس، من خلال صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، قال فيه: « أنت مش منافق أنت مجاهد.. بوست طويل بس اللي هيقرأه للآخر هيكون محتاجه جدًا والله العظيم.. بخصوص الصلاه هحكي حاجه حصلت معايا حبيت اشارككم بيها للي يهمه الأمر.. فيه أكيد فيكم مش بيصلي أو بيقطع في الصلاة اللي بيقطع في الصلاة عايز أقول.. أفضل قاوم شيطانك لحد ما تنتصر ده حصل معايا شخصيًا أواظب وأقطع 100 مرة لحد ما استقريت.. أخد وقت ثوابك هيكون أكبر لأنك بتجاهد نفسك وشيطانك عشان خاطر ربنا.. فيه نوع تاني اللي بيقول هبدأ من بكرا وميقدرش ويقول معلش بكرا وًميقدرش تالت وميقدرش عاشر أحب أقوله حتى لو عزمت النيه 1000 مرة ومش بتنفذ.. ربنا بيفضل مستنيك بمنتهى الحب لأنه شايف مجهود نيتك في الأسرار على الرغبة حتى لو مش قادر تنفذ هيجازيك خير برضو على رغبتك حتى لو منفذتش لسه وهيبقى مستنيك تاخد القرار وفاتحلك إيده بكل حب عشان تنطلق وتدخل في رحمته وفي معيته».