الخميس، 19 سبتمبر 2024

07:45 م

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

صفاء جلال تهاجم موقف بيومي فؤاد مع محمد سلام: «تشهير بابن بلده»

صفاء جلال

صفاء جلال

محمود الجلفي

A A

أعربت الفنانة صفاء جلال عن استيائها من موقف الفنان بيومي فؤاد مع الفنان محمد سلام، بعد الخلاف الأخير الذي نشب بينهما بسبب اعتذار الأخير عن العرض المسرحي «زواج اصطناعي» بموسم الرياض، والهجوم الذي قام به بيومي فؤاد عليه.

وقالت صفاء جلال خلال لقائها ببرنامج «free time» على شاشة قناة «هي»: «ضد بيومي فؤاد والتشهير بابن بلده مع احترامي لكل الفنانين اللي راحوا موسم الرياض وبيقدموا فن ماينفعش اننا نقول على زميلنا حاجة وحشة فليقل خيرا أو يصمت.

وتابعت «جلال»: «بيومي فؤاد انسان محترم وانا اعرفه من زمان وزوج واب صالح وفنان قدير لكن وقت زي ده كان لازم يلتزم الصمت».

مسلسل ورق التوت

وعن مشاركتها بمسلسل «ورق التوت»، والصعوبات التي واجهتها في العمل، والذي يعرض حاليا على قناة «CBC» ومنصة «Watch it».

وقالت «جلال»، في مداخلة هاتفية لها ببرنامج «كلاكيت» عبر راديو «نجوم إف إم»: «بنعرض المسلسل في وقت صعب، واتأخر عرضه كان المفروض يتعرض من سنتين ودة محصلش، لكن الحمدالله وعلى أد ما التوقيت صعب جدا لكن الناس بتتفرج وعاجبها الشخصيات».

وأضافت: «المسلسل مش عمل فردى أو بطولة شخص واحد، لا كل شخصية غنية بتفاصيل والشباب عاملين شغل حلو، وانا فرحانة بيهم اكتر ما فرحانة بنفسى حقيقي».

وأستكملت: «سعيدة بردود الأفعال وبنتى كانت بتحضر معايا الكواليس وبتقولى أن الدور عاجبها وببقى مبسوطة لما حد يقولى قلبى وجعنى من مشهد ليكى كل الحاجات دى بتفرحنى وبتخوفنى لكن أنا مش بحس أن دة أحسن حاجة عندي».

وأردفت: «المخرج قالى أنا قاصد اجيبك في دور عكس توقعات الجمهور وعكس أدوارك الأخيرة والشخصية متعبة نفسيا جدا، لأنك بتعيشى حياتهم واحنا بنشوف القهر اللى بيتعرضله فئة من السيدات فربنا يكون في عون كل ست شقيانة في مصر».

وأختتمت صفاء جلال حديثها قائلة: «انا متعودة كل شوية بروح احقن فيلر وبوتوكس لكن علشان الدور دة معملتش فيلر علشان الدور يطلع حقيقى علشان مينفعش المشاهد ميشوفش تجاعيد وشها وضوافرها مكسرة فانا بحب اهتم بكل التفاصيل»

search