الثلاثاء، 17 سبتمبر 2024

04:17 ص

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

نجوى إبراهيم: عندي سرطان وهموت قريب.. وممكن اعتزل الإعلام في أى وقت

نجوى إبراهيم

نجوى إبراهيم

ندى يوسف

A A

" ممكن اعتزل فى أى لحظة” بهذه الجملة ردت الفنانة والإعلامية نجوى إبراهيم، على الانتقادات التي وجهت اليها مؤخرا بسبب استمرارها في العمل الإعلامي رغم تقدمها في العمر ، مشيرة الى أنها تعانى من مرض السرطان ، وهى تحاول أن تنسى المرض بالعمل .

وقالت نجوى إبراهيم ، خلال برنامجها «بيت العز»، المذاع عبر إذاعة نجوم FM، “ممكن اعتزل في أي لحظة بسبب مرض السرطان.  وأبدت دهشتها من كم التعليقات التى طالبتها بالاعتزال وعبرت بالقول ” يا نهار أبيض على اللي اتقال، ما تروحوا يا جماعة تتعالجوا، إنتو عايزيني اعتزل؟».

رسالة نجوى إبراهيم لمنتقديها

وأضافت: «ما ضروري الواحد يعتزل، هو هيقعد طول العمر يكلمكم؟، ممكن اعتزل بدري شوية وعلى الأسبوع اللي جاي متلقونيش؛ لإني اتخنقت وزهقت، مش على آخر عمر الواحد ياخد الانتقادات دي كلها، بالراحة على نفسكم».

وقالت الإعلامية الكبيرة : «الناس بتستكر علينا الابتسامة، ومين قال إن كل الناس اللي بتضحك مبسوطة وعندها ملايين؟، ما تقولوا ما شاء الله ومن شر حاسد إذا حاسد.. أنتم إيه اللي يريحكوا.. إني اعتزل قولولي».

وفاجأت الجمهور بعمرها الحقيقي، موضحة أنها خضعت للكثير من العمليات الجراحية، قالت: «عندي 80 سنة وغلبانة وعيانة وعندي سرطانات وعاملة 7 آلاف عملية وهعتزل وهموت قريب، هدوا نفسكم والنبي، أنا مش جاية اعمل مستقبل وأربي عيالي أنا جاية فرحانة بيكم ومبسوطة وبتشرف بكلامي معاكم.. حبوا بعض شوية».


 

search