الخميس، 19 سبتمبر 2024

08:29 م

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

أحمد العوضي لـ«حبر سري»: «ياسمين عبدالعزيز تعمل إيرادات قدى 40 مرة»

أحمد العوضي

أحمد العوضي

رحاب عنتر

A A

حل الفنان أحمد العوضي منذ قليل، ضيفًا في برنامج «حبر سري»، الذي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم، المذاع على قناة القاهرة والناس، يومي الخميس والجمعة العاشرة مساءً.

بدأت الإعلامية أسما إبراهيم بفقرة صابت ولا خابت، لتسأل العوضى في حالة طرح الثنائي فيلما سينمائيا في نفس التوقيت، من سيكون صاحب الأعلى إيرادات.

ليرد أحمد العوضي قائلًا: «طبعًا ياسمين، أنا هكون عايز ياسمين تعمل إيرادات أعلى من أي حد، دي ياسمين عبدالعزيز، وتعمل كده طبعًا، وبحكم السوق ياسمين تعمل إيرادات قدى 40 مرة، وأنا هكون مبسوط لها».

وعن أقرب لقب لقلبه من أعماله، قال أحمد العوضي: «بحب لقب الخديوى، لأن طريقته أقرب لطريقة كلامي، بس كلهم قريبين لقلبي، بحب الكوماندا وبروسلي».

وأضاف أحمد العوضي، أن سبب تأخر عرض فيلم «البلدوزر»، قال العوضي: «مضيت الفيلم عام 2022، وأنا أعلنت عنه، بعد كده طارق العريان انشغل في تصوير معاوية، وأنا انشغلت في تصوير ضرب نار، اتفقنا نأجل الفيلم، الفرق اللي حصل في العملة، لأن الفيلم هيتصور  في لاست فيجاس، اضطريت أأجله تاني، هو حضر فيلم لعب عيال، وأنا بصور الإسكندراني، ومفيش منافسين للفيلم، لأنه حالة فريدة من الأفلام، هو قصة بطل MMA، ومعنديش مشكلة إن حد ينافسني، أنا مش بقلق من حد، بعمل شغلي وبجتهد فيه، مش ببص لحد، أو أفكر مين وصل قبلي، كلنا نعمل أعمال وننجح، المهم إني أنجح».

search