السبت، 05 أكتوبر 2024

09:59 ص

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

بسبب «جلسة مساج».. محمد رمضان يتعرض لهجوم من متابعيه

محمد رمضان

محمد رمضان

رحاب عنتر

A A

تعرض الفنان محمد رمضان لحالة من الهجوم الحاد من قبل متابعيه على موقع تبادل الصور والفيديوهات «إنستجرام»، لنشره فيديو له أثناء خضوعه لجلسة مساج في دولة نيجيريا وذلك تزامنًا مع أحداث فلسطين.

كما أعلن متابعو محمد رمضان في تعليقات على الفيديو عن رغبتهم في إلغاء متابعته، انزعاجًا من أفعاله ورد فعله السلبي تجاه الأحداث الجارية في فلسطين، وتجاهله سقوط الآلاف من الشهداء .

وجاءت التعليقات كما يلي: 

«كل مرة تحاول تستفز الناس حتى تكون محور حديثهم، في حياتي ما كنت ضدك وكنت أعتبرك ذكي وفاهم التريند، بس اليوم أثبتت وبجدارة أنك ما تخجل ولست بإنسان، علمونا أهلنا عيب نشغل التليفزيون وجارنا متوفي، واليوم جارتنا فلسطين منكوبة جريحة حزينة، فعلًا إن لم تستحي فأفعل ما شئت». 

كما أضاف آخر: «حسبي الله ونعم الوكيل فيك إحنا مش بننام وأنت بتنزل نعمك اللي أنت فيها». 

كما علق آخر: «هو ده وقته بجد، أنت ليه مصر تستفز جمهورك والناس اللي بتتابعك أو حتى اللي بتتفرج عليك جوه وبره مصر، طيب حفلات وعقود وإلتزامات ومش هتقدر تلغي وتنزل تضامن صريح مع القضية وقولنا ماشي، ما بتتكلمش وما بتوصلش الرسالة مع إنك عندك متابعين من العالم كله، وأكيد ليك تأثير وبرضه ماشي، لكن فيديو زي ده عايز تقول منه إيه وهل شايف إن ده توقيت مناسب مفيش مراعاة لمشاعر الأطفال حتى اللي بتموت كل يوم ولا مجزرة امبارح أطفال مش لاقية أكفا تتكفن بيها وأنت منزل بتتمسج، عيب عليك والله». 

search