الخميس، 01 أغسطس 2024

05:38 م

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

ERGdevelopments

طارق الشناوي: «عمرو دياب بياخد كلمات أغانيه من على التكاتك»

طارق الشناوي

طارق الشناوي

رحاب عنتر

A A

يثير الناقد الفني والسينمائي طارق الشناوي الجدل مرة أخرى، بانتقاده للفنان العالمي عمرو دياب.

صرح طارق الشناوي عندما سُئل عن رأيه في أغاني عمرو دياب في لقاء إعلامي قائلًا: «عمرو دياب بياخد كلمات أغانيه من على التكاتك علشان يستمر على القمة».

اعتاد طارق الشناوي على إثارة الجدل بتصريحاته وانتقاده لأعمال الفنانين، ولكن هذه المرة انزعج جمهور الفنان عمرو دياب.

وكانت تعليقات الجمهور هجومية على تصريحات الشناوي من أبرزها:

«أنت اللي غاوي شهرة».

وأضاف آخر: «برضه هيفضل عمرو أحسن من أي مطرب في الوطن العربي».

هجوم طارق الشناوي على مصطفى قمر

شن الناقد الفني طارق الشناوي هجومًا على مصطفى قمر، منتقدًا فيلمه الجديد «أولاد حريم كريم»، الذي يعرض حاليًا داخل دور العرض السينمائي، وقال في تصريحات تلفزيونية: «فيلم أولاد حريم كريم من أسوأ الأعمال الفنية على الرغم من أن مخرجه علي إدريس مخرج مهم، وزينب عزيز كاتبة مهمة».

وأضاف: «مصطفى قمر عايش على الزمن القديم، وفي عز فشله كمطرب قرر أنه يعمل الفيلم، واللى اشتغل معاه الجزء الثاني الحريم اللى مش مطلوبين أوي في السينما».

رد مصطفى قمر على «الشناوي»

رد مصطفى قمر على هجوم طارق الشناوي، وإهانته له ولطاقم عمل «أولاد حريم حريم»، عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات «إنستجرام».

وكتب: «هو أنا مش طلبت منك تبعد عني أصلًا وماتتكلمش عني علشان ماتتهزأش.. طيب أنت اللي جيبته لنفسك.. عمومًا يا اللي اسمك طارق أنت كاتب كلامك أهبل يدل للمرة المليون إنك ماشوفتش الفيلم».

وأضاف: «وعمومًا اللي هيرد عليك جمهور السينما الحقيقي اللي دخل الفيلم.. واللي مالوش دعوة بالنفاق أو مصلحة أي فيلم تاني.. فكرني كدة شغلتك إيه؟.. هي من أربع حروف بيتهيألي».