الأحد، 08 سبتمبر 2024

10:10 م

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

حزب الجيل عن تصريحات عمرو أديب: «ليس لها قيمة وكلامه غير مؤثر»

ناجي الشهابي رئيس حزب الجيل

ناجي الشهابي رئيس حزب الجيل

أميرة السمان

A A

علق ناجي الشهابي رئيس حزب الجيل، على تصريحات الإعلامي عمرو أديب بشأن تأييد الأحزاب المصرية للمرشحين في الانتخابات الرئاسية المقبلة، قائلاً: «تصريحاته تعبر عن رأيه ولا تمثل أهمية لدى».

وأكد «الشهابي»، لـ«الجمهور»، أن تصريحات عمرو أديب لا تمثل أي أهمية وكلامه غير مؤثر، مضيفًا أن «أديب» علق على أحزاب الحركة المدنية والبعض ممن عاد بعد غياب لهدم الدولة ورجوعها للخلف، متسائلًا: هل تلك التصريحات تحتاج للتعليق.

وكان الإعلامي عمرو أديب علق على خبر تأييد الأحزاب للمرشحين في الانتخابات الرئاسية المقبلة عبر إذاعة حلقة برنامجه الحكاية المذاع على قناة MBC مصر، قائلا: «بلاش الحركات البلدي دي !»

وأضاف أديب، «أنا للأسف تاني هستشهد بأردوغان وبلاش الكلام بتاع التجربة الديمقراطية لم تنضج في مصر حتى الآن احنا المفروض نشوف هنعمل ايه؟ أصل خلاص مبقاش فاضل كتير! هي كلها 3 شهور ! يا أما بقى لو انتو ناويين تطربقوها ! ارجوكم بلاش فكرة الـ delet! انا مشوفتش حد من المعارضة بيقول هيعملها إزاي بشكل طبيعي ودة كلهم ! كلهم! والمرة اللي فاتت اتطربقت والناس وقفت في الميدان وراح جاي الباشا واخدها وجري وقال حكم إخوان! انا لم ولن أقول لحضرتك اختار مين اختار اللي انت عايزه وسأكون بقدر الإمكان رقيبا أن ميكونش فيه حركات بلدي من بتاعة زمان! احنا مش محتاجين دة ! مصر بلد محترمة!».