الأحد، 07 يوليو 2024

01:13 م

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

ERGdevelopments

«المصري الديمقراطي» عن تصريحات عمرو أديب: «مايستحقش الرد عليه»

عمو أديب

عمو أديب

أميرة السمان

علقت منى الشماخ المسئول الإعلامي بالحزب المصري الديمقراطي، على تصريحات الإعلامي عمرو أديب بشأن تأييد الأحزاب المصرية للمرشحين في الانتخابات الرئاسية المقبلة.

وقالت «الشماخ» في تصريح خاص لـ «الجمهور» إن تصريحات الإعلامي عمرو أديب، «لا يستحق الرد عليه»، مضيفة أن هجومه على الأحزاب السياسية لمجرد دعمها وعقدها مؤتمرات تدعم فيه المرشحين استعداد لانتخابات الرئاسة أمر غير مبرر.

وكان الإعلامي عمرو أديب علق على خبر تأييد الأحزاب للمرشحين في الانتخابات الرئاسية المقبلة عبر إذاعة حلقة برنامجه الحكاية المذاع على قناة MBC مصر، قائلا: «بلاش الحركات البلدي دي !»

وأضاف أديب، «أنا للأسف تاني هستشهد بأردوغان وبلاش الكلام بتاع التجربة الديمقراطية لم تنضج في مصر، حتى الآن احنا المفروض نشوف هنعمل ايه؟ أصل خلاص مبقاش فاضل كتير هي كلها 3 شهور، يا أما بقى لو انتو ناويين تطربقوها، أرجوكم بلاش فكرة الـ delete، أنا مشوفتش حد من المعارضة بيقول هيعملها إزاي بشكل طبيعي والمرة اللي فاتت اتطربقت والناس وقفت في الميدان وراح جاي الباشا واخدها وجري وقال حكم إخوان، أنا لم ولن أقول لحضرتك اختار مين اختار اللي انت عايزه وسأكون بقدر الإمكان رقيبا أن ميكونش فيه حركات بلدي من بتاعة زمان احنا مش محتاجين دة.. مصر بلد محترمة».