الجمعة، 27 سبتمبر 2024

07:14 ص

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

رئيس مجلس الإدارة

محمد رزق

رئيس التحرير

أمين صالح

«بيضرب زي الألعاب النارية» انفجار عامود كهرباء في فيصل (فيديو وصور)

حريق عامود كهرباء فيصل

حريق عامود كهرباء فيصل

فتحي حسين

A A

ساعة من الرعب عاشها سكان منطقة منشية البكاري بالمريوطية فيصل، أثناء حريق أحد أعمدة الكهرباء بسبب حدوث شرز في كهرباء العامود.

اندلاع حريق بعامود كهرباء في فيصل 

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك” عدد من الصور والفيديوهات لنشوب حريق في أحد أعمدة الإنارة بمنطقة منشية البكاري في المريوطية، وعلقت أحد سكان المنطقة عبر فيديو على فيس بوك قائلة: «أنا شوفت أكشن في ساعة والله ما شوفته طول حياتي.

تبقى قاعد في أمان الله فتلاقي النور قطع فمتحطش في بالك ولا يشغلك غير إن الفون واللاب توب مش مشحونين وهيفصلوا.

وفجأة تسمع انفجارات ورجالة بيجروا وستات بتصوت وأطفال مرعوبة ومفحومة من العياط والحقوا عمود الكهرباء اللي جنب بيتك حرفيا بينفجر ! وكل الناس بتكلم المطافي ومفيش حد بيرد ولا حاجة بتجمع.

وبستر ربنا وبأعجوبة الحمد لله مفيش حد حصله حاجة وحاليا بيتصلح بس حقيقي عمري ما هنسى المشهد أو يمكن أعرف انساه بعد الكهرباء ما ترجع والحياة اللي وقفت حوالينا دي تتحرك تاني.

 

السيطرة على حريق عامود كهرباء في المريوطية

وتلقت الأجهزة الأمنية بمديرية أمن الجيزة، إشارة من غرفة عمليات النجدة مفادها ورود بلاغاً من الأهالي بنشوب حريق في أحد أعمدة الكهرباء بجوار المسجد البحري بمنطقة منشية البكاري في المريوطية، وعلى الفور انتقلت قوة من الإدارة العامة للحماية المدنية إلي مكان البلاغ، وقامت الأجهزة المعنية المختصة بقطع الكهرباء عن المنطقة، وتمكنت الحماية المدنية من السيطرة على الحريق دون وقوع أي إصابات أوخسائر بشرية.

تابع موقع الجمهور من خلال (يوتيوب) اضغط هــــــــــــنا

تابع موقع الجمهور عبر تطبيق (نبض) اضغط هــــــــنا

تابع موقع الجمهور عبر تطبيق (جوجل نيوز) اضغط هــــــــنا

الجمهور، موقع إخباري شامل يهتم بتقديم خدمة صحفية متميزة للقارئ، وهدفنا أن نصل لقرائنا الأعزاء بالخبر الأدق والأسرع والحصري بما يليق بقواعد وقيم الأسرة المصرية ، لذلك نقدم لكم مجموعة كبيرة من الأخبار المتنوعة داخل الأقسام التالية، الأخبار، الاقتصاد، حوادث وقضايا، تقارير وحوارات، فن، أخبار الرياضة، شئون دولية، منوعات، علوم وتكنولوجيا، خدمات مثل سعر الدولار، سعر الذهب، سعر الفضة، سعر اليورو، سعر العملات الأجنبية، سعر العملات المحلية.

search